فروشنده: شرکت لایزر به شمـاره ثبت 14052، کد اقتصادی 411113333456 شناسه ملی 10100529039 به نشانی تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان رضا عزیزی (14)، پلاک 23 به شماره تلفن 91310000 و شماره فکس 88331755 و ایمیلinfo@laser.ir

خریدار: شخصی است که به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی اقدام به خرید و پرداخت هزینه سرویس می نماید.

پروانه: پروانه FCP به شماره 25-94-100 متعلق به لایزر، صادره از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی.

سازمان: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی.

کمیسیون: کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی.

پهنای باند اختصاصی یا Dedicated Bandwidth: ترافیک اینترنت بین الملل.

محتوا یا CP: محتوی تولید شده در مرکز داده لایزر یا خریداری شده توسط لایزر از تولیدکنندگان محتوی.

خدمات دیتاسنتر یا IDC: مرکز داده محل استقرار سرورها و تجهیزات شبکه جهت میزبانی داده ها و وب.

نشانی‌های خصوصیIP: بازه‌ای از آدرس های IP است که برای شبکه‌های خصوصی (مانند شبکه داخلی سازمان‌ها و شبکه ملی اطلاعات) در نظر گرفته شده.

سرور اختصاصی: اجاره منابع رایانشی یک سخت‌افزار مشخص به خریدار بر اساس تعرفه تعیین شده برای مدت‌زمان معین.

سرور مجازی (VPS) : اجاره محدود شده منابع رایانشی یک سخت‌افزار بروی سیستم‌عامل مجازی بر اساس مقدار معین برای هر منبع بر اساس تعرفه در مدت‌زمان معین

شبکه لایزر : شامل زیر ساخت و تجهیزات خطوط پر سرعت است که تحت مالکیت لایزر بوده و با نظارت وی اداره و نگهداری می‌شود. سیم‌کشی داخل ساختمان ها ، خطوط تلفن، زیرساخت شبکه مخابراتی کشور و تجهیزاتی که تحت مالکیت، اختیار یا نظارت لایزر نیست، جزء شبکه لایزر محسوب نمی‌شود.

موضوع قرارداد

عبارت است از ارائه خدمات مرکز داده برای بهره برداری از خدمات سرور اختصاصی، سرور مجازی و سایر خدمات مرتبط و یا جانبی مطابق با سرویس انتخاب شده توسط خریدار.

مدت قرارداد

مدت زمان این قرارداد مطابق با درخواست خریدار در هنگام ثبت سفارش خواهد بود که در پایان قرارداد و با توافق طرفین قابل تمدید می باشد. در صورتی که هیچکدام از طرفین حداکثر یک ماه قبل از انقضای مدت قرارداد با درخواست کتبی، فسخ و یا تغییری در آن را اعلام ننمایند، برای یک دوره بعد تمدید صورت خواهد پذیرفت.

مبلغ قرارداد، شرایط و نحوه پرداخت

مبلغ قرارداد به صورت آنلاین از طریق درگاه های پرداخت شرکت لایزر در سامانه های مرتبط با این شرکت(فروشنده) توسط خریدار پرداخت می گردد.

تبصره 1 :

طبق ماده 16 و 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/1387 کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تمامی صورتحساب های صادره توسط لایزر و برای هر مرحله پرداخت، مالیات برارزش افزوده طبق نرخ سال محاسبه و از خریدار اخذ می گردد. در ضمن سایر کسورات قانونی محتمل در چارچوب قرارداد نیز به عهده خریدار می باشد.

تبصره 2 :

خریدار متعهد است صورتحساب های صادر شده را تا 3 روز پس از تاریخ صدور آن، در وجه لایزر پرداخت نماید. در غیر اینصورت لایزر محق است کلیه امکانات واگذار شده و خدمات مربوطه را قطع نماید.

تبصره 3 :

برقراری مجدد خدمات در صورت وجود امکانات واگذاری مجدد، منوط به پرداخت کلیه بدهی¬های معوقه و هزینه¬های برقراری خدمات فنی به تشخیص لایزر، توسط خریدار می¬باشد.

تبصره 4 :

مبلغ مندرج در ماده ۴، صرفاً مربوط به اشتراک در مدت زمان قرارداد می¬باشد و در صورت نیاز به تهیه و تأمین تجهیزات سخت¬افزاری، نرم¬افزاری یا ارایه هرگونه خدمات مازاد، صورتحساب آن جداگانه صادر و خریدار متعهد به پرداخت آن می¬باشد.

تعهدات لایزر

ارایه خدمات مربوط به موضوع قرارداد، ظرف مدت سه روز کاری پس از امضاء قرارداد و دریافت مبلغ قرارداد طبق ماده 4 می باشد.

لایزر در مرکز داده های خود خدمات زیر را برای خریدار تأمین می نماید:

اختصاص فضای مجهز جهت نصب تجهیزات

تأمین نیروی برق (DC) دایم و بدون انقطاع از طریق باتری خانه، UPS و ژنراتور یا برق (AC) با پشتوانه

تأمین دستگاه های تهویه و خنک کننده محیط

تأمین امنیت فیزیکی در حدود متعارف که در صورت تمایل به رویت خریدار می رسد.

تأمین تجهیزات (or ILO or KVM Power Management)

تأمین یک پورت از Switch

• تضمین کیفیت خدمات و برقراری امکانات (در شبکه لایزر) با ضریب اطمینان 9/99 % می باشد. در صورت کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به طوری که بهره برداری از این خدمات امکان پذیر نباشد و یا قطع احتمالی آن به ترتيب ذيل جريمه به خریدار پرداخت ميشود.

میزان قطعی مدت زمان مرجع مبزان جبران خسارت 1 ساعت تا 2 ساعت درماه 1 روز اضافه سرویس 3 ساعت به بالا درماه 2 روز اضافه سرویس تبصره 6 :

لایزر نمی تواند هیچگونه مسئولیتی در قبال مشکلات زیرساختی شبکه مخابرات و دیتا بپذیرد.

• پشتیبانی 24 ساعته توسط بخش فنی لایزر(NOC). در زمان بروز مشکل و به منظور سهولت در امر پاسخگویی، خریدار می تواند از طریق ثبت تقاضای پشتیبانی فنی (تیکت) در نرم افزار بخش پشتیبانی فنی که اطلاعات آن در هنگام تحویل خدمات داده می شود، اعلام نماید یا مراتب را به پست الکترونیک ict@laser.ir ارسال و یا با تلفن مستقیم (بخش NOC) تماس حاصل نماید و متعاقباً از زمان تقریبی رفع اشکال، مطلع گردد.

• کنترل خدمات موضوع قرارداد به صورت 24 ساعته از طریق سیستم مانیتورینگ لایزر.

• IP هایی که در طول مدت قرارداد و بصورت امانی ولی تحت مسئولیت خریدار به وی واگذار شده، تحت نظر و کنترل لایزر می¬باشد. لایزر حق هر گونه تغییر و جابجایی هر شماره IP را در مواقع ضروری برای خود محفوظ داشته و البته این تغییرات طی اطلاع کتبی در زمان مناسب قبل از اجرا با خریدار هماهنگ خواهد شد.

تبصره 7 :

واگذاری بیش از 1 عدد شناسه فیزیکی (IP Address) با ارائه توجیه فنی و تأیید آن توسط کارشناسان فنی لایزر و در صورت پرداخت هزینه های مربوطه قابل انجام است.

• لایزر در حدود متعارف بر اساس امکانات ارائه شده، ارائه پهنای باند با قابلیت DDoS Protection، فایروال اختصاصی، نصب آنتی ویروس بر روی سرور و همچنین امنیت اطلاعات، همکاری فنی، فیزیکی و تخصصی جهت مقابله با حملات DDOS با خریدار خواهد داشت.

• هرگونه دستورات مقامات قضایی، انتظامی و امنیتی، مستقیماً و بدون نیاز به هماهنگی و اطلاع رسانی به خریدار اعمال و اجرا خواهد شد یا این که بنا به صلاحدید لایزر، دستورات عیناً جهت اجرا به خریدار ابلاغ خواهد شد. در صورت عدم پیگیری خریدار، لایزر موظف به قطع ارایه خدمات تا زمان مرتفع شدن موارد پیش آمده می باشد.

تعهدات خریدار

• خریدار موظف است اقدامات فنی و حراستی لازم جهت جلوگیری از بروز هرگونه اختلال در شبکه لایزر را انجام دهد. در صورت اثبات بروز اختلال از ناحیۀ خریدار در شبکه لایزر، خریدار می بایستی براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری مورد تایید شورای عالی انفورماتیک نسبت به جبران خسارت و پرداخت آن در صورت حساب بعدی خود اقدام نماید و در صورت عدم جبران خسارات، خدمات قراردادی تا وصول خسارت و سایر مطالبات، قطع و چنانچه باز هم خریدار اقدام به تأدیۀ خسارات و بدهی ها ننماید، برابر تبصرۀ 2 اقدام خواهد شد.

• خریدار حق واگذاری حقوق و تعهدات ناشی از این قرارداد را به صورت جزیی و یا کلی به غیر ندارد مگر با موافقت کتبی لایزر، در هر حال مسئولیت هر گونه استفاده غیر قانونی و غیر مجاز به عهده خریدار می باشد.

• خریدار متعهد به رعایت کلیه قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد و هرگونه مسئولیت ناشی از عدم رعایت قوانین فوق توسط خریدار و یا کاربران وی به عهده خریدار بوده و لایزر هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

• خریدار موظف به رعایت قوانین مخابراتی و مقررات و مصوبات سازمان تنظیم مقررات و دیگر مراجع ذیربط می باشد. چنانچه به علت قصور یا تقصیر خریدار یا مشتریان ایشان سرویس موضوع قرارداد قطع گردد و یا به هر صورتی از قابلیت انتـفاع خارج گردد، خریدار مسئول جبران خسارات وارده به لایزر طبق اعلام وی خواهد بود. این خسارات ممکن است از طرق قضایی یا نهادهای بالادستی مخابراتی مورد حکم قرار گیرد که در این صورت نیز برابر تبصرۀ 2 رفتار خواهد شد.

• با توجه به ضرورت کنترل کیفیت تجهیزات منصوبه در مرکز داده های لایزر، لایزر می¬تواند هر زمان که صلاح بداند جهت انجام این امر اقدام نماید و خریدار نیز موظف به انجام هر گونه همکاری های لازم می¬باشد. در صورت عدم همکاری، عواقب فنی و یا مسئولیت¬های قانونی یا قراردادی بر عهدۀ خود خریدار خواهد بود.

• خریدار حق ارسال نامه های الکترونیکی در حجم زیاد و نیز ارسال هرزنامه (spamming) خلاف ضوابط استفاده از خدمات اینترنتی و ایجاد فشار بر روی تجهیزات و بروز اختلال در خدمات سایر خریدارین را ندارد. در صورت اثبات انجام این امر، خریدار می بایستی نسبت به جبران خسارت و پرداخت آن در صورتحساب ارسالی به وی اقدام نماید.

• خریدار حق اشاعه مطالبی که موجب تخریب و یا تضییع حقوق اشخاص حقیقی و یا حقوقی گردد و یا به هر نحو مشمول عناوین مجرمانه نظیر توهین، تهمت و افترا باشد را ندارد. مسئولیت عدم رعایت این بند به عهده خریدار بوده و لایزر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

• خریدار حق نگهداری یا انتشار هرگونه بدافزار (نه محدود به ویروس، تروجان، کرم اینترنتی و در پشتی (Backdoor) و نیز انجام امور مخرب (Crack) و نفوذ (Hack) را ندارد. در صورت اثبات انجام این امر، خریدار می¬بایستی نسبت به جبران خسارت و پرداخت آن در صورتحساب ارسالی به وی اقدام نماید.

• در صورت تمایل خریدار به فسخ قرارداد (قبل از پایان مدت قرارداد)، می بایست درخواست خود را حداقل یک ماه قبل به لایزر اعلام نماید و در غیر اینصورت طبق تبصرۀ 2 عمل خواهد شد.

• در صورت وقوع هر یک از موارد فوق به تشخیص لایزر، بلافاصله خدمت خریدار قطع و خریدار موظف به جبران خسارت وارده می باشد.

• درصورت درخواست کتبی خریدار مبنی بر ارتقاء خدمات و به شرط وجود امکان واگذاری خدمات درخواستی، مراتب پس از پرداخت هزینه های مربوطه تا پایان مدت قرارداد توسط خریدار، انجام خواهد پذیرفت.

• خریدار اجازه استفاده از تجهیزات موضوع قرارداد برای راه اندازی پراکسی، VPN و دیگر سرویس های عمومی برای دور زدن سیستم پالایش محتوای کشوری (فیلترینگ) را ندارد. مسئولیت عدم رعایت این بند به عهده خریدار بوده و لایزر هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.

• خریدار موظف است امنیت کامل سرویس ها و برنامه های خود را برقرار نموده تا از سوء استفاده اشخاص ثالث برای راه اندازی شبکه های بات، انجام نفوذ به سیستم های دیگر و حملات DDOS پیشگیری نماید. در غیر این صورت جبران خسارات وارده بر عهده خریدار می باشد.

• خریدار برای ارسال تجهیزات جانبی مانند هارددیسک، فلش مموری و .... می بایست درخواست کتبی طی تیکت ارسال نماید و پس از تایید لایزر، نسبت به ارسال آنها اقدام نماید. تجهیزات ارسال شده طبق فرم شماره 2 پیوست در سه نسخه ثبت می شود و یک نسخه از آن به تحویل دهنده تسلیم می گردد. خریدار می بایست حداکثر ظرف مدت 48 ساعت از زمان ارسال تجهیزات، جهت دریافت پس از ارسال تیکت و تایید لایزر، شخصی را به عنوان نماینده به همراه معرفی نامه جهت دریافت به محل شرکت اعزام نماید. پس از زمان مذکور، لایزر مسئولیتی در قبال حفظ و نگهداری تجهیزات خریدار نخواهد داشت.

• در صورتی که نماینده خریدار (بدون هماهنگی مکتوب قبلی) وسایل ذخیره سازیUSB,Hard به همراه داشته باشد، لایزر می تواند مانع از حضور وی در مرکز داده ها گردد.

• خریدار می بایست اعتراض نسبت به عدم دریافت سرویس یا نارضایتی از کیفیت آن را به صورت کتبی ظرف مدت 15 روز بعد از پرداخت صورتحساب به لایزر اعلام نماید. در صورت عدم اعلام این امر به منزله تایید کیفیت و تایید سرویس لایزر می باشد.

• خریدار ملزم به رعایت مصرف منصفانه ترافیک که از سوی لایزر مشخص می گردد می باشد.

• خریدار ملزم به تهیه نسخه پشتیبان (Backup) از اطلاعات خود می باشد. بدیهی است مسئولیت حفظ و نگهداری اطلاعات خریدار به عهده ایشان بوده و مسئولیتی متوجه لایزر نمی باشد.

فعالیت‌های غیرمجاز خریدار

تخطی از هر یک از شرایط درج شده موجب تعلیق سرویس می‌شود. لایزر تنها تشخیص دهنده تخطی از شرایط مندرج است. لایزر حق قطع سرویس بدون هیچ اخطار قبلی و یا اجتناب از سرویس‌دهی را برای خود محفوظ می‌دارد. زمانی که لایزر از تخطی یک خریدار از شرایط مندرج اطلاع پیدا می‌کند، نسبت به بررسی فنی و یا حقوقی موضوع اقدام خواهد کرد. در این زمان ممکن است برای جلوگیری از ادامه تخلف سرویس خریدار به‌صورت موقت قطع گردد. پس از تکمیل بررسی‌ها، لایزر بسته به نوع تخلف مجاز به محدودسازی، تعلیق یا قطع سرویس خاطی خواهد بود. همچنین لایزر در صورت لزوم حق پیگرد قانونی شکایت و اخذ خسارت از متخلف را نیز برای خود محفوظ می‌دارد. هرگونه عملی که در اینجا به آن اشاره نشده باشد ولی از نظر قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران یا کشور محل قرارگیری سرورها خلاف باشد نیز تخلف از شرایط خدمات محسوب می‌گردد. لایزر هیچ‌گونه وجهی به خریدار متخلف از شرایط خدمات، تحت هر عنوان مانند ادعای خسارت یا هزینه مدت باقیمانده سرویس پرداخت نخواهد نمود. همچنین خریدار متخلف مسئول جبران کلیه خسارات مادی و معنوی وارده به لایزر، سایر مشتریان لایزر و سرویس های IDC مورد نظر خواهد بود.

فعالیت های غیر مجاز مشمول (و نه محدود) موارد ذیل است:

  • استفاده از نرم‌افزارهای بدون رعایت حق کپی‌رایت ایران و بین‌المللی
  • نصب و یا استفاده از برنامه‌ای که موجب اختلال در عملکرد سرور گردد.
  • ارسال یا اجرای فایل‌های اجرایی مانند فایل‌هایی با پسوند exe, com, bat, vbs و امثالهم بر روی سرویس‌های میزبانی اشتراکی، سرویس‌های دسکتاپ مجازی و ذخیره‌سازی فایل که در صورت وجود این فایل‌ها بدون اخطار از فضای خریدار حذف می‌شود و با خریدار بر طبق ضوابط برخورد می‌گردد.
  • خریدار مجاز به استفاده از کدهای مخرب مانند انواع ویروس‌ها و یا سورس‌هایی که موجب آلودگی یا پایین آمدن امنیت سرور گردد، نیست.
  • استفاده از برنامه‌های ضعیف نگارشی که موجب نفوذ به سرویس و سایر سرویس‌های دیگر لایزر و سایر خریداران گردد.
  • وجود فایل‌های حاوی ویروس عمداً و یا سهواً در فضای سرویس خریداری شده.
  • خریدار مجاز به ارسال حداکثر ۲۰۰ ایمیل در ساعت و ۵۰ ایمیل در دقیقه است.
  • ارسال ایمیل به‌صورت گروهی و تعداد بالا به هر صورت و شکل ممکن ممنوع است.
  • ملاک ایمیل گروهی شباهت ۲ ایمیل خواهد بود.
  • گزارش فنی لایزر و یا IDC که سرور میزبانی در آن قرار دارد، نسبت به انجام اعمال مغایر قانون لایزر.
  • عدم رعایت قانون جرائم رایانه‌ای جمهوری اسلامی ایران (خریدار موظف به کسب اطلاع کامل در مورد این قانون است)
  • در صورت ارسال اسپم سرویس به مدت حداقل ۲۴ ساعت و حداکثر یک هفته مسدود خواهد ماند؛ و لایزر می‌تواند بنا به تشخیص خود، سرویس خریدار را لغو کند و بابت نقض قوانین، به میزان خسارت وارده به لایزر، از اعتبار حساب کاربری خریدار کسر نماید.
  • انجام فعالیت‌هایی که به هر شکل موجب اختلال در ارائه خدمات شرکت به خریدار و یا سایر خریداران گردد.
  • استفاده از سرویس جهت ایجاد اختلال و یا نفوذ در سیستم‌های اشخاص ثالث.
  • راه‌اندازی Mail server Open relay
  • انجام فعالیت IRC و راه‌اندازی هرگونه Relay Chat Server
  • استفاده از شبکه‌های اشتراک‌گذاری P2P
  • عدم رعایت محدوده استفاده از منابع تخصیص‌یافته در هر سرویس
  • مختل کردن امنیت سیستم یا شبکه، در صورت بروز چنین مسائلی لایزر حق پیگرد قانونی و شکایت از متخلف به مراجع قانونی را محفوظ می‌دارد.
  • هرگونه استفاده از منابع سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و یا از شبکه‌ی لایزر برای استخراج رمز ارزها و یا پردازش‌های مرتبط به امور استخراج رمز ارز.
  • راه‌اندازی هرگونه سرویس مرتبط با شبکه‌هایP2P مانند بیت تورنت Bittorrent و یا شبکه‌هایP2P مشابه آن.
  • ارسال هرگونه (Packet) غیرمجاز و مشارکت در حملات DDOS چه آگاهانه و چه به صورت غیرآگاهانه. خریدار نسبت تأمین امنیت سرور خود مسئول است و در صورتی که حتی به صورت ناآگاهانه به علت نقاط ضعف امنیتی از سرویس خریدار برای انجام حملات DDos و یا هرگونه حملات مخرب دیگری در بستر شبکه صورت گیرد لایزر مختار به لغو و یا تعلیق سرویس به صورت یک جانبه است.
  • نمونه‌هایی از اختلال در امنیت سیستم یا شبکه شامل موارد ذیل می‌شود:
  • دسترسی یا استفاده غیرمجاز از داده‌ها، سیستم یا شبکه، از جمله هرگونه تلاش برای جستجو، اسکن یا آزمایش آسیب‌پذیری یک سیستم یا شبکه.
  • مداخله در خدمات ارائه شده به هر کاربر، میزبان یا شبکه شامل:
      تلاش برای دسترسی به اطلاعات نامه‌های الکترونیکی
      تلاش عامدانه برای پر کردن فضای یک سیستم
      تلاش برای تغییر و یا حذف اطلاعات وب‌سایت‌ها بدون مجوز از مالکان آن‌ها و ...
  • نصب سیستم عامل میکروتیک و یا تغییر سیستم عامل به میکروتیک با قوانین شرکت لایزر مغایرت داشته و در صورت مشاهده تمامی عواقب استفاده از سرویس به عهده مشتری می باشد. لازم بذکر است سرویس بدون اطلاع قبلی حذف می گردد.
  • احوادث غیر مترقبه

    به هنگام بروز حوادث غیرمترقبه و سایر عوامل خارج از اختیار لایزر از قبیل (و نه محدود به) جنگ، اعتصاب، اغتشاش عمومی، صاعقه، آتش سوزی، زلزله، سیل، اشکالات ناشی از تصمیمات و عملیات داخلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت¬های تابعه (از جمله شرکت¬های مخابرات) ، محدودیت صادرات و واردات، محدودیت تبادل ارزی با خارج، وضع قوانین و مقررات و دستورالعمل¬های جدید دولتی تا زمانی که وضعیت فوق¬العاده و تبعات آن برطرف نشده باشد، به¬گونه¬ای که انجام تعهدات و خدمات این قرارداد را با اشکال مواجه کند مسئولیتی متوجه لایزر نخواهد بود.

    موارد فسخ

    این قرارداد از تاریخ خرید سرویس توسط خریدار (که به منزله قبول شرایط مندرج در این قرارداد می باشد) برای طرفین معتبر و لازم الاجرا می¬باشد. چنانچه حوادث غیر مترقبه و دیگر عوامل خارج از اختیار لایزر (به شرح ماده 7) بیش از یکماه به طول انجامد، خریدار می تواند قرارداد را فسخ نماید. در این صورت تسویه حساب به میزان زمان استفاده از خدمات و تا تاریخ فسخ انجام خواهد شد.

    خریدار می تواند با رعایت فاصله زمانی یک ماهه و از طریق مکاتبه رسمی نسبت به قطع کامل سرویس خود اقدام نماید، بدیهی است در صورت عدم رعایت این فاصله زمانی، خریدار متعهد به پرداخت یک ماه خسارت می باشد.

    مرجع حل اختلاف

    در صورت بروز اختلاف در تعبیر و تفسیر و یا نحوه ی اجرای قرارداد، طرفین در ابتدا سعی خواهند نمود از طریق مذاکرت دوستانه نسبت به حل و فصل اختلاف اقدام نمایند. در صورت عدم حصول توافق، هر یک از طرفین مجاز و مختار می باشند که به مراجع ذیصلاح قانونی جمهوری اسلامی ایران (واقع در شهر تهران) مراجعه نمایند.

    در صورتیکه 7 روز از معلق شدن سرویس گذشته باشد و اقدامی جهت فعال شدن سرویس صورت نگیرد، سرویس معلق لغو خواهد شد.

    انتقال ترافیک های اضافه به دوره بعد و همچنین بین سرورها امکانپذیر نمی باشد

    در صورتی که درخواست لغو توسط مشتری بر روی سرویس ثبت گردد، شرکت لایزر هیچگونه مسئولیتی در قبال فعال نمودن مجدد سرویس و یا عودت وجه ندارد.

    هیچ مسئولیتی در رابطه با ایران اکسس شدن آیپی های ارائه شده بر روی سرویس ها متوجه شرکت لایزر نمی باشد.